fredag 5 januari 2018

Säsongspremiär 2018, Trettondagsafton

Fick en eftermiddag ledig idag. Lika bra att få säsongspremiären avklarad. Det nya året har nu skjutits in med Laser istället för nyårsraketer.
Öresund har varit inbjudande hela veckan och idag gick det inte längre. 3-5 m/s uppåt fem grader i luften och solen går inte ner förrän strax innan fyra.
Tom, Leo och jag stack ut idag.
Själv körde jag in ett mantra Ease, Hike, Trim. Jag har en del kvar innan det funkar 100% men jag känner riktigt hur hon skjuter fart när det funkar. Inget plaskande i vågorna utan kraft framåt. Det är slitsamt men kondisen börjar bli riktigt bra och armarna är starkare men det räcker inte riktigt än. Efter att ha gått på gratistillfällen på gymmet i december köpte jag idag ett Friskis och Svettis medlemskort. 15 gympass borde väl göra sitt till innan säsongen börjar på allvar.
Leo, Tom och jag. Vi tog bilden så vi var säkra på hur många vi var innan vi drog ut. Så vi kunde kolla om någon var kvar där ute nä vi kom in.
Vi höll på tills det mörknade och sen gick vi in. Gött med nästan 2 timmar på havet i januari.

Inga kommentarer: